4 Ekim 2010 Pazartesi

Mutlu olmak için (:

Dün bana olanlar…
Bu aralar fazlasıyla susuyorum, hani belki konuştuğumu duyuyorsunuz ama gerçekten konuştuğumu düşünen kaç kişi var merak ediyorum.

Neden suskunum? İlaçlarımı içiyorum ve bir iç hesaplaşma yaşıyorum ve bugünlerde bu hesaplaşma fazlasıyla yormaya başladığı için konuşamıyorum. Bugün merdivenlerden düşmek gibi bir şeye bile neden oldu aslında. Ne düşünüyorsun dersen: Her şey bu kadar kolay olabilecekken neden karmaşıklaştırdığımızı kısaca insan doğasını çözmeye çalışıyorum. Düşüne düşüne nereye varacağımı da söyleyeyim: hiç!

Şimdi yazmaya buradan başlamış olsam bile bu bir iyimserlik yazısı olacaktı, çünkü sabahki düşüncelerimin tam tersini öğleden sonra yaşadım. Sabah pesimist düşünürken öğleden sonra ufacık bir şeyle daha olumlu düşüncelere sahip oldum. Peki nedir bu ufacık şey? Minicik bir kabın içine sıkıştırılmış çilek kokusu!

Kendimi Uğur Özakıncı’nın bir hikayesinde gibi hissettim. Sabah uyandığında bütün mahalleyi o güzel kokunun sarmış olduğunu ve bu kokunun da insanları daha kibar, mutlu, neşeli yaptığını görüyordu. Ertesi gün gazetelerde bu kokunun yakınlarda patlayan bir parfüm fabrikasından geldiğini öğreniyordu. Fabrika patlamadı bizde ama bütün bir sokağı kaplayan çilek kokusunu duydum daha sokağa gelmeden başlayan kokuyu içime çektiğimde sanki içimdeki bütün olumsuz düşünceleri çevirdi yok etti. Tamamıyla mutlu etmek için kokusunu etrafa salıyor diye düşündüm, mutlu oldum. Ve sokaktaki o adamdan bir çilek kokusu aldım. Hani koku da şeker gibi, görünüşü de pembe pembe çok şirin. Fark ettiniz değil mi size sokaktan aldığım minik plastik bir kap içerisindeki çilek kokusundan sanki dünyadaki bütün mutlulukların sebebiymiş gibi bahsediyorum. Çünkü ben abartı insanıyım biliyorum. Ama kokuyu duymanız gerekiyordu.

BU NEDENLE;

Aldım çantama attım eve kadar o kokuyu getirdim, sonra dolaba astım, eminim bundan sonra benim çilek kokulu parfümümü duyumsayacaksınız ve belki de bu kokuyla siz de kendinizden geçeceksiniz kim bilir.

Uğur Özakıncı’yı severim nokta.

Ayrıca çilek yemeği de severim, ama sonbaharda çilek yok ki…

Ayrıca mutlu olmak için çok şeye ihtiyacınız yok bir çilek bile yeter (:

Çilek kokulu dünyalar (:

0 yorum:

Yorum Gönder