7 Ekim 2010 Perşembe

Yağmurlu Bir Güne Uyanmak Mı Yaşanan?

“Bu sabah yağmur var İstanbul’da, gözlerim dolu dolu oluyor bilinmezliğe” çalmadı bugün mp3’ümde, sırası gelmemişti henüz ama bu sabah İstanbul’da yağmur vardı.

Ben evden çıkarken hava kapalıydı, otobüsteyken başladı usul usul yağmaya, indiğimde yavaş yavaş yağıyordu, vapura bindim. Böyle bir günde yapılacak en güzel şey: saat 9.30.

Kabataş’ta vapurdan indiğimde deli bir yağmur vardı, vapurdan inen insanların kaçışları beni eğlendirdi. Neden kaçarsın ki bırak yağsın gökyüzünün gözyaşları, hiç sizin gözyaşlarınızdan kaçıyor mu toprak, bak o yerinde duruyor işte. Arkadaşımla Sirkeci’ye gidecektim, erkenden gitmiş olmamak için Kabataş’taki Kahve Dünyası’na oturdum. En son SBY ile gelmiştim, ne güzel bir gündür onunla oturup konuşmak. Dışarıda yağmur kahve Dünyası’nda ben sıcak çikolata içip sinema dergimi okudum: saat 10.

Sirkeci’de dolaştım yağmur yağmıyordu.

Soğuğu içime çektim, yağmuru kokladım, yağmur sonrası dünyayı yeniden tanıdım, herkes kaçarken ben yürüdüm, şemsiyem bile yoktu. Sevdim bugünü, müziğimi, atmosferimi, görünüşümü, içimden geçenleri.

Kırmızı rujuyla bir kız durakta bekliyor, rüzgâr esiyor, saçları dudaklarına değiyor, bazısı kalıyor, bazısı ters rüzgârla tekrar arkaya düşüyor, rüzgâr benimle oynuyor bugün.

Geri dönüşümü tekrar vapurla yaptım, yağmur yağıyordu, vapur kalabalıktı ve dışarıda kimse yoktu, o soğukta kimin aklına gelir ki dışarıda durmak… Bir delinin geliyor tabi, sıkıldım, yağmur vardı ben içeride kapalı kalmışım gibi hissettim, yağmurun denize bir damla daha bırakışını, çoğalmasını, denizle gökyüzünün buluşmasını izledim. Vapurdan indiğimde yağmur yağıyordu, gene insanlar kaçıştılar gene her şeye inat usulca yürüdüm, kulağımda Singin In The Rain, işte gerçek kader kendisi.

Eve geldiğimde hüzünlü bir yağmur gününe uyan bir şarkı vardı kulaklarımda Grup Vitamin’in İstanbul’da şarkısı. Onu koydum facebooktaki profilime, sevgilim birkaç saat sonra uyandığında bana, o şarkıyı uyumadan önce dinlediğini söyledi. Bense o uyurken paylaşıyordum bu şarkıyı. Bilmiyorum o neye inanır ama duygular insanları birbirine bağlıyorlar.

Aslında bugün bu kadarla sınırlı değil ama anlatmayacağım,
Bugün özel bir gün, çünkü kelebekler yağmurda uçamazlar.

1 yorum:

mothcatweb dedi ki...

Yağmur,yağmur,yağmur tüm sihriyle yağmur :) kimisini mutsuz ederken kimisi kuş gibi hür özgür ve mutlu sende onlardansın kelebek. :)

Yorum Gönder